Tweede Kamerlid VVD Sophie Hermans bezoekt Techport

Cas Schollink, Marcel Dam (Tata Academy/Techport) en Sophie Hermans tijdens het bezoek aan Techport
Foto: Reinder Weidijk

KENNEMERLAND – Afgelopen donderdag, 16 november, hebben Sophie Hermans en Cas Schollink (nr. 2 en nr. 75 op de VVD lijst) Techport bezocht om zich te laten bijpraten over samenwerken aan verduurzaming van de industrie

De komende jaren staat de IJmond voor grote veranderingen. Onze maakindustrie werkt hard aan een fossielvrije toekomst en het Noordzeekanaalgebied ontwikkelt zich tot een onmisbare hub bij de transitie naar waterstof en voor het aanleggen en onderhouden van wind op zee. Dit kan alleen met innovatief bedrijfsleven, excellente technische opleidingen en een arbeidsmarkt die klaar is voor de toekomst.

Binnen Techport werken ondernemers, onderwijsinstellingen en overheden samen aan dé groene industriezone van ons land. Waarbij we onze maakindustrie verduurzamen door de inzet van waterstof en nieuwe technieken. Waar bedrijven en scholen samenwerken aan innovaties op het gebied van duurzame energie, slim onderhoud en de economie van de toekomst. Met de best opgeleide technische beroepsbevolking van ons land, innovatief MKB en een groot netwerk van mensen met hart voor de techniek.

Hiervoor is samenwerking hard nodig. Met Brussel, Den Haag en de regio pakken wij deze handschoen op. Om dit te aanschouwen kwamen Sophie Hermans en Cas Schollink (de nummer 2 en 75 op de lijst van de VVD voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november) op donderdag 16 november naar Velsen-Noord om zich bij Techport bij te laten praten over alle ontwikkelingen aan de monding van het Noordzeekanaal.

Sophie Hermans: “Ik zie liever bedrijven die vergroenen in ons land dan ondernemingen die over de grens doorgaan met uitstoten. Voor die transitie zijn meer technisch geschoolde mensen hard nodig. Het is mooi om te zien hoe bij Techport het onderwijs en het bedrijfsleven de handen ineenslaan voor die duurzame economie en toekomst”.

Cas Schollink: “Staalproductie moet blijven in de IJmond, maar dan wel duurzaam. Hier worden mensen opgeleid die dat mogelijk maken. Prachtig!”.