Toezichthouders verbeteren veiligheid in Oosterwijk

Foto: Wim Meijer Fotografie

BEVERWIJK / HEEMSKERK – Vanaf 25 december zijn tussen 17.00 uur en 22.00 uur toezichthouders aanwezig in de wijk Oosterwijk. De toezichthouders richten zich op het waarborgen van een veilige omgeving en zijn aanspreekbaar voor bewoners met eventuele zorgen.

De gemeente Beverwijk en Heemskerk werken samen om met deze actie bij te dragen aan een prettige leefomgeving. De maatregel is voor een maand, daarna evalueren de gemeenten het effect.

Luisteren naar inwoners
De beslissing om toezichthouders in te zetten volgt op een ‘Schoon, Heel en Veilig’-dag die op 13 december werd georganiseerd in de wijk Oosterwijk. Tijdens deze dag werd duidelijk dat veel inwoners zich onveilig voelen na 17.00 uur. “We luisteren naar de inwoners van Oosterwijk en nemen concrete stappen om hun gevoel van veiligheid te vergroten,” aldus burgemeester Smit. Hij vervolgt: “De inzet van toezichthouders is een tijdelijke maatregel die ons de mogelijkheid biedt om direct in te spelen op de behoeften van de inwoners. Ik ben blij dat we hierin samen met gemeente Heemskerk kunnen optrekkenā€¯.

De wijkaanpak
Met een wijkaanpak investeert gemeente Beverwijk de komende jaren in het verbeteren van veiligheid en leefbaarheid in Oosterwijk. Zodat het een fijnere wijk wordt om te wonen, te bezoeken en te ondernemen. Hiervoor zet de gemeente verschillende activiteiten en acties in op zowel preventie als repressie.