WIJMOND: Open mic avond brengt woordkunstenaars uit de IJmond samen

Foto: Aangeleverd

BEVERWIJK / IJMOND – Op donderdag 4 januari vindt in Podiumcafé Toos de eerste editie plaats van WIJMOND, een maandelijkse open mic avond voor woordkunstenaars uit Beverwijk, Heemskerk, Velsen, IJmuiden en omgeving.

In 2014 ontdekte Martine Winkel, docent creatief schrijven met een atelier in de Broedmachine, de kracht van spoken word poetry en begon aan een missie om een community te creëren waar woordkunstenaars, liefhebbers van creatief schrijven en verhalenvertellers uit de IJmond hun stemmen kunnen laten horen. Het resultaat is WIJMOND, een maandelijkse open mic avond die vanaf donderdag 4 januari maandelijks plaatsvindt in Podiumcafé Toos. Podiumcafé Toos is onderdeel van de Broedmachine in Beverwijk.

WIJMOND is niet zomaar een initiatief; het is een podium dat dichters, performers, en liefhebbers van poëzie, spoken word en verhalen verwelkomt. Ongeacht ervaringsniveau, biedt WIJMOND een ruimte waar creativiteit bloeit en verhalen gedijen.

Wat maakt WIJMOND uniek?
Als lokaal creatief platform brengt WIJMOND woordkunstenaars uit de IJmond samen, niet alleen op het podium maar ook als een ontmoetingsplaats waar gelijkgestemden samenkomen en lokale verbindingen ontstaan. Het platform streeft naar openheid, diversiteit en verscheidenheid, zodat iedereen kan leren van elkaars unieke perspectief.

Hoe kun je meedoen?

• Deelname is gratis, maar aanmelden is gewenst.
  • Je hebt 5 minuten de tijd, wat overeenkomt met 1 spoken word gedicht, een kort verhaal, of drie gedichten. Vooraf oefenen wordt aangeraden.
  • Twijfel je over onderwerp of tijd? Neem dan contact op met de organisatie.
  • Respectvol gedrag naar performers en toeschouwers is essentieel.
  • Zelfs als je alleen komt luisteren, ben je welkom.
  • Mocht je twijfelen neem dan gewoon je tekst mee, dan kun je altijd nog spontaan besluiten mee te doen.

Data van de komende Open mic avonden

• 4 januari 2024
  • 1 februari 2024
  • 7 maart 2024

Over de locatie
Podiumcafé Toos, gelegen in de Broedmachine in Beverwijk, is de ideale plek voor creatievelingen en kunstenaars. Het publiek is een mix van open-minded kunstenaars, creatievelingen en ondernemers.

WIJMOND – De woorden, de stem, de mond van de IJmond. Laat je horen en sluit je aan bij deze bruisende gemeenschap van woordkunstenaars uit Beverwijk, Heemskerk, Velsen, IJmuiden en omgeving.

Voor meer informatie en aanmelden:
www.deplekenhetverhaal.nl/open-mic en www.podiumcafétoos.nl.