On Stage presenteert in Kennemer Theater toptalenten van kunstencentra uit Beverwijk, Bloemendaal, Heemskerk en Velsen

DJ Virato
Foto: Aangeleverd

BEVERWIJK – Op zondag 14 april ontmoeten de toppers van de toekomst elkaar op het grote podium van het Kennemer Theater om voor elkaar op te treden.  Presentator Eva Koreman (Radio 3FM) gaat met ze in gesprek en kondigt hun dans, muziek, theater en beeldend werk aan. Het publiek is daarvan getuige vanuit de zaal.

Voor de talenten is dit een spannende, maar ook geweldige ervaring. Velen staan voor de eerste keer op zo’n groot podium. Volgens initiatiefnemer Mark van der Jagt van het Regionaal Talent Centrum een belangrijke stap: “Bij On Stage brengen we de toptalenten bij elkaar van vier samenwerkende kunstencentra uit Beverwijk, Bloemendaal, Heemskerk en Velsen. Zelfstandig zijn deze centra te klein om het maximale voor hun toptalenten te kunnen betekenen, maar door samen te werken in zo’n Regionaal Talent Centrum creëren we meer mogelijkheden en synergie tussen hun talenten in alle disciplines.”

Tramp (foto: aangeleverd)

En dat alle disciplines aanwezig zijn laat het programma wel zien. De optredens switchen van rock en dancemuziek van Tramp en DJ Virato naar klassiek met cello, dwarsfluit, harp en viool. DanceWorks Velsen is vertegenwoordigd met hun meest talentvolle groep van de vooropleiding, de Junior Dance Company. Theater brengt de productieklas uit Beverwijk met een fragment uit hun nieuwe voorstelling Schaap. Het tekenatelier uit Heemskerk en leerlingen van het Kunstlab XL verzorgen achtergrondprojecties bij optredens van enkele artiesten en het decor van Schaap.

3FM DJ en presentator van Een Uur Cultuur op NPO1, Eva Koreman kan niet wachten om met deze talenten kennis te maken op het podium. Vanaf 14:30 uur ben je welkom in het Kennemer Theater om zelf kennis te maken met onze talenten uit de regio. 15:00 uur start de voorstelling. Entree is gratis.

On Stage wordt aangeboden door het Centrum voor de Kunsten Beverwijk, Cultuurhuis Heemskerk, KunstForm Velsen en Muziekschool Bloemendaal met steun van Kennemer Theater, Rabobank, Stichting JongLeer en Tata Steel Future Generation.

Meer info: www.regionaaltalentcentrum.nl.