Suzuki-lessen in Cultuurcentrum Heemskerk

Foto: Cultuurcentrum Heemskerk

Dit gaat niet over motoren en auto’s. De Suzuki waar het hier over gaat is de beroemde Japanse vioolpedagoog Shinichi Suzuki, die een methode heeft ontwikkeld die over de hele wereld met groot succes wordt gebruikt.

Vijf docenten van Cultuurcentrum Heemskerk (viool, altviool, cello en dwarsfluit), hebben in binnen- en buitenland Suzukiopleidingen gedaan en dat maakt het cultuurcentrum tot een unieke plek. Wat is zo bijzonder aan Suzuki en waarom is dit (volgens de docenten) de allerbeste methode?

Er wordt uit het hoofd gespeeld, individueel én samen, ouder is superbelangrijk, prachtige muziek, etudes zijn muziekstukken, fijne sfeer van gemeenschappelijkheid, ook internationaal en ook voor volwassenen!

Suzuki strijkersconcert
Iedereen die kennis wil maken met deze methode is welkom bij de drie workshops vanaf dinsdag 27 juni van 17.00 tot 18.00 uur.
Gedurende de ‘Opende Dag’  van het Cultuurcentrum op zaterdag 24 juni is een gratis Suzuki strijkersconcert in de hal van het gemeentehuis van 16.00 tot 17.00 uur. Ook is het mogelijk om een gratis proefles af te spreken.

Meer informatie en aanmelden kan via www.cultuurcentrumheemskerk.nl of even bellen: 0251 836003.

In december besteedde 251tv aandacht aan de Suzuki-methode naar aanleiding van het Suzuki-Winterconcert. Hieronder de reportage:

Meer 251TV-producties (TV uit hele regio twee-vijf-een) zijn te bekijken via YoutubeFacebookTwitter en Ziggo kanaal 42 (digitaal) of kanaal 45 (analoog).