Goudeerlijke Westfriese country in Theater de Cirkel

Een avondje Skotwal op vrijdag 12 januari in de Cirkel betekent een feest van herkenning, ontroering, nostalgie, plezier en vooral heel veel goudeerlijke mooie muziek.

Amerikaanse countrysongs worden door Skotwal voorzien van teksten in het West-Fries. Het driemansduo (Theo de Jong, Wigert Dronkert en Theo Dronkert) durft ze zonder opsmuk uit te voeren, maar kan ook uitpakken met meerstemmige zang en uitgekiende arrangementen op diverse instrumenten.

Het West-Friese woord ‘skotwal’ staat niet alleen voor bagger die op de wal werd gegooid, maar ook voor een eenvoudige voedzame stamppot van aardappels, bonen en vet. Zo is ook de muziek van Skotwal niet onnodig ingewikkeld, maar de liedjes mogen best een beetje inhoud hebben…

Van Johnny Cash tot Dolly Parton
Van nummers van bijvoorbeeld Johnny Cash, Steve Earle, Dolly Parton en John Prine maakt Skotwal vertalingen in de taal van hun eigen streek. Dat doen ze met de nodige humor, maar ook ontroering gaan de mannen van Skotwal niet uit de weg.

Deze aanpak bracht Skotwal al op radio en televisie. Het driemansduo speelde live in huiskamers, tenten, kroegen, kerken en theaterzalen van Broek op Langedijk tot Nashville en weer terug. In november van 2017 kwam het nieuwste album “Hou me niet teugen”uit.

Kaarten voor de voorstelling van vrijdag 12 januari, die om 20.30 uur begint, kosten € 10,00 (met Culturele Cirkel Pas € 9,00) en  kunnen worden gereserveerd: telefonisch via 0251821445 (=voicemail)  of via de website: http://decirkelheemskerk.nl/.  Betalen van de kaarten aan de zaal (Pinnen is NIET mogelijk!)

Adres: Theater de Cirkel, Cirkel 1, 1967 NM Heemskerk