Pieter Jouke met ‘Dingen Die Ik Dacht’ in de Cirkel

Foto: Theater de Cirkel

Soms denk je dingen voor een tijdje en dan blijkt het helemaal niet waar te zijn. Of juist wel. Pieter Jouke (1973) dacht heel veel en vertelt wat er overeind is gebleven van al die gedachten.

Dat doet hij met gevoel voor absurditeit, hogere associatiekunde en met liefde voor het gesproken woord. Bewust zit er in nagenoeg iedere zin een grap of een valkuil of iets dat raar klinkt maar stiekem wel klopt. Daarnaast is Jouke in de loop der jaren uitgegroeid tot een prachtige verhalen-verteller.

‘Dingen Die Ik Dacht’ is alweer het vierde soloprogramma van Pieter Jouke. Nog nooit is iemand zo geleidelijk en volhardend aangestormd als hij.

• Een eigenzinnige cabaretier met een fijn gevoel voor literair absurdisme’ en ‘geniaal taalgrappig.’ Diezelfde krant vergeleek hem met Woody Allen en Wim Helsen. – Volkskrant
  • ‘Alsof hij de grens tussen cabaret, toneel en literatuur opzoekt’ en ‘Redeneren en argumenteren, dat is de kracht van dit virtuoze en innemende optreden.’– Theaterkrant ****

Kaarten voor de voorstelling, die om 20.30 uur begint, kosten € 12,00 (met Culturele Cirkel Pas € 10,00) en  kunnen worden gereserveerd: telefonisch via 0251821445 (=voicemail)  of via de website: http://decirkelheemskerk.nl/.  Betalen van de kaarten aan de zaal (Pinnen is NIET mogelijk!)

Adres: Theater de Cirkel, Cirkel 1, 1967 NM Heemskerk