Opening ‘Culturele Huiskamer’ van Heemskerk

Afgelopen zaterdag 17 februari vond de opening plaats van het nieuwe Cultuurhuis Heemskerk.

Na een ingrijpende verbouwing van het gemeentehuis is het voormalige Cultuurcentrum verhuist van de oude Muziekschool op de Kerklaan en de lokalen boven de Nozen en de Non naar het pand aan het Maerten van Heemskerckplein.

Sinds januari werden er in het nieuwe pand al de nodige culturele activiteiten gebezigd, maar afgelopen zaterdag werd het dan toch echt officieel dankzij de burgemeester en de vier wethouders die gezamenlijk de openingshandeling verrichtten.

Daarna konden de bezoekers genieten van een concert waarbij alle docenten van het Cultuurhuis onder leiding van Ruud Pletting een arrangement speelden waarin diverse muziekgenres waren vertegenwoordigd, zoals klassiek, rock, pop en jazz.

Verder kon iedereen van gedurende de hele middag een rondgang maken langs de lokale en door het Gemeentehuis en de bibliotheek waar allerlei activiteiten plaatsvonden van leerlingen, bands, orkesten en koren.

Bij de opening van het Cultuurhuis maakte RTV IJmond bovenstaande reportage.