GroenLinks en PvdA keren zich tegen kapvergunning bomen oprijlaan Marquette

Foto: Dennis Mantz - NH

Bij de oprijlaan van kasteel Marquette wil de PWN achtenveertig gezonde monumentale laanbomen vervangen.

Sinds 1986 wordt door de beheerder gefaseerd gewerkt om de laan richting het Chateau tot één geheel te maken. Fase 3 houdt in: de kap van de 48 bomen, en daar hebben veel Heemskerkers grote moeite mee.

5000 handtekeningen
Inmiddels zijn er al 5000 handtekeningen van Heemskerkers opgehaald die daarmee protesteren tegen de kap. Toch ziet PWN geen reden om de plannen te herzien. Boswachter Dario Duijves tegen mediapartner NH Nieuws:  “De helft van deze bomen staat op instorten. En een ander belangrijk punt is dat we een uniforme laan willen hier. En daar houden we aan vast”.

Inmiddels hebben ook twee politieke partijen, GroenLinks en de Partij van de Arbeid, zich gekeerd tegen de voorgenomen kap.

Lees verder het verhaal met filmimpressie en interviews op NH Nieuws:  Tussen hoop en vrees om Heemskerkse bomen te redden: “Laat iedereen opstaan”