Komend weekend weer Kennemer Bloemendagen

Foto: Wim Meijer Fotografie

Buurtcentrum d’Evelaer in Heemskerk staat in het weekend van 14, 15 en 16 september weer in het teken van de Kennemer Bloemenshow. Het thema van de bloemenshow is dit jaar ‘Flower Power’.

Buurtcentrum d’Evelaer wordt omgetoverd naar de sfeer van de roerige jaren zestig. Vrede, vrijheid en gelijkheid, hippies , protesten, vrije levensstijl en muziek staan centraal, met als kleurrijke omlijsting de bloemen en planten uit Heemskerk en de directe omgeving.

Zo’n 80 verschillende soorten bloemen en planten zijn het komende weekend te bezichtigen. Het vakmanschap én de beroepseer van deze telers zorgen ervoor dat alleen de beste producten worden ingestuurd en getoond in d’Evelaer. Na de officiële keuring door veilingmeesters van Flora Holland en de prijsuitreiking op vrijdagavond, volgt een weekend vol activiteiten voor jong en oud.

Programma:

Vrijdag

• 12.30—15.00 uur Een heerlijke lunch voor 65+ tussen de bloemen pracht. De Oranje Man zorgt voor een gezellige sfeer met zijn gitaar zingt hij liedjes van toen en nu.
  • Vanaf 20.00 uur is de prijsuitreiking en is de tentoonstelling open.
  • Oldtimers: Dit jaar zullen vrijdagavond een aantal oldtimers worden opgemaakt door bloemisten uit de omgeving. Ze zullen gedurende het hele weekend te bewonderen zijn op het plein voor d’Evelaer. Ook zullen de auto’s door het drop rijden en een aantal verzorgingshuizen bezoeken.

Zaterdag

• Vanaf 13.00 uur is de tentoonstelling open met een rondleiding om 14.00 uur.
  • Om 20.30 uur start de veiling bij Hamerslag, waarvan de opbrengst geheel ten goede komt van d’Evelaer. Kavelboekjes zijn op te halen in d’Evelaer of te zien op de website www.evelaer.nl.

Zondag

• Om 10.00 uur start de Kassencross, een recreatieve hardloop, wandel en powerwalk evenement van ongeveer 7,5 km door kassen en paadjes van het Heemskerkerduin. Inschrijven kan tussen 9.15 en 9.45 uur.
  • Vanaf 10.00 uur is de tentoonstelling weer open (tot 18.00 uur) met een rondleiding om 14.00 uur.
  • Van 13.00 -18.00 uur zal het buiten op het plein voor d’Evelaer goed toeven zijn in hippie sfeer met een drankje. De kinderen kunnen op het plein bloemschilderijen en haarbandjes maken.

Locatie: Luttik Cie 35, 1969 MV Heemskerk tel: 0251-244544 www.evelaer.nl