Gemeente Heemskerk partner van HIER Klimaatstraatfeest

Foto: od IJmond

Gemeente Heemskerk is dit jaar partner van het HIER Klimaatstraatfeest: de grootste energiebesparingswedstrijd van Nederland.

Inwoners van Heemskerk starten de competitie daarom met een voorsprong van 1.000 punten. De jubileumeditie van het Klimaatstraatfeest gaat op 10 oktober 2017 van start, maar geïnteresseerden kunnen zich nu alvast registreren via de voorinschrijving.

Al 10 jaar lang de grootste
Het HIER Klimaatstraatfeest is al tien jaar lang de grootste en leukste energiebesparingswedstrijd van Nederland. Deelnemers verdienen klimaatpunten door met zoveel mogelijk mensen energie te besparen tijdens het ‘stookseizoen’: van 10 oktober 2017 tot en met 31 maart 2018. Het team dat de meeste punten heeft verzameld door energiebesparende acties uit te voeren wint fantastische prijzen met een waarde tot wel €5.000,-!

Wonen zonder aardgas
Deze jubileumeditie van het Klimaatstraatfeest staat in het teken van aardgasvrij wonen. Bijna alle Nederlandse huizen zijn op dit moment aangesloten op het gasnet. Maar de overheid heeft bepaald dat onze energievoorziening in 2050 volledig duurzaam moet zijn. Dat lijkt heel ver weg, maar het betekent dat we de komende tijd allemaal aardgasvrij moeten gaan wonen. Deelnemers die meedoen met het Klimaatstraatfeest komen alvast voorzichtig in aanraking met de eerste stappen naar een aardgasvrij huishouden. Zo leren zij meer over de verschillende duurzame alternatieven voor verwarmen, koken en warm water.

Eerste 50 aanmeldingen ontvangen startbonus
Op 10 oktober 2017 gaat het Klimaatstraatfeest officieel van start. Geïnteresseerden kunnen nu alvast hun e-mailadres achterlaten op de website www.klimaatstraatfeest.nl. In de week voorafgaand aan de start ontvangen zij een herinnering, zodat ze zich als één van de eersten kunnen inschrijven. De eerste vijftig inschrijvingen krijgen bovendien een startbonus van 500 punten!

Over het HIER Klimaatstraatfeest
Het HIER Klimaatstraatfeest is een initiatief van Stichting HIER klimaatbureau en Buurkracht. Daarnaast werkt het Klimaatstraatfeest samen met verschillende Nederlandse gemeenten. Kijk voor meer informatie op www.klimaatstraatfeest.nl.