Wethouders Aad Schoorl en Cees Beentjes presenteren ‘Kracht in samenhang’

Foto: Gemeente Heemskerk

Op donderdag 24 november hebben de wethouders Aad Schoorl en Cees Beentjes het beleidsprogramma Algemene Voorzieningen gepresenteerd.

De brochure ‘Kracht in samenhang’, een samenvatting van het programma, werd deze avond aangeboden aan verenigingen en instellingen op het gebied van onder meer zorg, welzijn, cultuur en sport. De gemeente wil inwoners, instellingen en verenigingen stimuleren tot onderlinge samenwerking en verbinding. Met als resultaat een sociale en vitale gemeente met actieve Heemskerkers.

Meedoen in Heemskerk
Bij de netwerkbijeenkomst in de raadzaal van het gemeentehuis waren ruim zeventig geïnteresseerden van instellingen en verenigingen aanwezig. Het beleidsprogramma Algemene Voorzieningen gaat over meedoen in Heemskerk, voor jong en oud, voor sterk en kwetsbaar. Het beleidsprogramma gaat ook over omzien naar elkaar en de bereidheid van inwoners om hun steentje bij te dragen. Maar met beleid op papier alleen ben je er niet. Het beleidsprogramma is de basis voor de nieuwe subsidieregels die de gemeente in 2017 gaat opstellen. Dit proces wil de gemeente samen met de organisaties en verenigingen oppakken. Het beleidsprogramma en de subsidieregels vormen samen een uitnodiging aan inwoners en organisaties om met plannen en ideeën te komen en hier meer in samen te werken.

Brochure
Het gehele beleidsprogramma Algemene Voorzieningen en de brochure ‘Kracht in samenhang’ staan op de website op www.heemskerk.nl/beleid.impressie-brochure-algemene-voorzieningen-banner