Gemeente adviseert: Voorkom lange wachttijden en maak een afspraak bij de gemeente.

Foto: Wim Meijer Fotografie

Inwoners die in de maand december bij de centrale balie in het gemeentehuis van Heemskerk moeten zijn, worden geadviseerd om van te voren een afspraak te maken om lange wachttijden te voorkomen.

In december verlopen veel identiteitsbewijzen en paspoorten waardoor de verwachting is dat het extra druk wordt aan de balie.

Gefaseerd naar volledig werken op afspraak
De gemeente Heemskerk werkt aan de centrale balie gefaseerd volledig op afspraak. Sinds 1 september 2016 zijn twee van de vier balies in het gemeentehuis open voor mensen die online of telefonisch een afspraak hebben gemaakt. De twee andere balies blijven tot het einde van dit jaar open voor inloop zonder afspraak. Per 1 januari 2017 is er nog één balie open voor vrije inloop en vanaf 3 april 2017 werkt de gemeente volledig op afspraak. De bezoeker die vanaf 3 april 2017 binnenloopt zonder afspraak kan echter via de receptie alsnog een afspraak maken en kan indien mogelijk meteen geholpen worden.

Maken van afspraak
Het maken van een afspraak kan online via www.heemskerk.nl en telefonisch via 14 0251. Door voornamelijk op afspraak te werken, komt de bezoeker op een zelf gekozen tijdstip en weet de baliemedewerker wie er komt en waarvoor. Door te werken op afspraak zijn klantstromen beter inzichtelijk, is de bezetting aan de balie goed in te plannen en kunnen de wachttijden zo kort mogelijk gehouden worden.