Teun Warnaar een jonge priester in Heemskerk

Foto: 251tv

In november is Teun Warnaar tot diaken gewijd. Daarmee is hij nog één stap verwijderd van het priesterschap. Op 24 juni neemt hij die laatste stap en wordt hij door de bisschop tot priester gewijd.

Hoewel het priesterambt niet direct een jongensdroom voor Teun Warnaar raakte hij er in zijn studententijd van overtuigd dat hij zijn leven voor God wilde leven, ongeacht wat dat dan ook zou betekenen.

Voor 251tv vertelt de jonge (37) ‘bijna-priester’, die op dit moment meeloopt als diaken in de Laurentiuskerk en Mariakerk in Heemskerk, over zijn motivatie, zijn werk onder de armen in Mexico en Rome en zijn invulling van het priesterambt.

Of hij na zijn wijding in Heemskerk blijft is weliswaar waarschijnlijk, maar nog niet zeker. Die beslissing is aan de bisschop.

Meer 251TV-producties (TV uit hele regio twee-vijf-een) zijn te bekijken via YoutubeFacebookTwitter en Ziggo kanaal 42 (digitaal) of kanaal 45 (analoog).