Feestweek Heemskerk van start met ‘Dikke Banden Race’ voor de jeugd

Foto: Wim Meijer Fotografie

Met de ‘Dikke Banden Race’ heeft de Heemskerkse jeugd zondagmiddag de aftrap gegeven voor de feestweek. De ‘Dikke Banden Race’ is een onderdeel van de (inmiddels al 57e) Wielerronde van Heemskerk.

Om klokslag 13.00 uur gaf burgemeester Mieke Baltus het eerste startschot en konden de kinderen van 7 en 8 jaar hun rondje maken van 1800 meter. Daarna was het de beurt aan de 9 en 10 jarigen die de dubbele afstand moesten afleggen, gevolgd door de groep van 11 en 12 jaar oud die 3 ronden voor hun rekening namen.

Burgemeester Mieke Baltus in gesprek met de verslaggever van Heemskerk FM

Na afloop mochten de nummers 1, 2 en 3 van de jongens en de meisjes uit iedere categorie hun trofee in ontvangst nemen uit handen van de jeugdige Ronde Miss Heemskerk, waarna alle winnaars en winnaressen nog een ererondje reden over het parcours en onder het toeziend oog van het publiek in het centrum van Heemskerk. Een supergeslaagd en sportief jeugdevenement, dat voorafging aan de ‘echte’ Wielerronde van Heemskerk. Daarvan later verslag.

Gratis downloadbare fotoserie
HeemskerkNieuwsNL was aanwezig bij de Dikke Banden Race en maakte onderstaande uitgebreide fotoserie. Door de foto’s aan te klikken wordt een grote versie zichtbaar die gratis kan worden gedownload.