Sinterklaasintocht Heemskerk

Op dit moment is Sinterklaas zich in Spanje nog aan het voorbereiden op de reis naar Nederland. Zaterdag 18 november komt hij met de Pakjesboot aan in Dokkum. Diezelfde avond doet hij nog een korte stop in Beverwijk en op zondag 19 november maakt hij er een feestje van in Heemskerk.

Pietenpret, intocht vanaf de Marquettelaan, een uitgebreid Welkomstfeest op het Pietenplein en een défilee bij het podium met alle gelegenheid voor de kinderen om de Goedheiligman de hand te schudden.

Het programma ziet er als volgt uit:

• 12.30 uur tot 12.55 uur “Pret met Pieten”
    Gezellig ouderwetse Sinterklaasliedjes zingen met de Zwarte Pietenband. Kom je ook!
  • 13.00 uur Start ophaaloptocht, Rotonde Deutzstraat.
    We gaan achter de muziek aan Sinterklaas ophalen, er gaan ook heel veel pieten mee.
  • 13.30 uur Intocht Sinterklaas. Start Marquettelaan.
    Daverende intocht in Heemskerk. Kom kijken met oma en opa, mama en papa.
  • 14.30 uur Welkomstfeest op het Pietenplein.
    De burgemeester zal de Sint ontvangen op het grote podium. En natuurlijk zingen we het Heemskerkse Sinterklaas welkomstlied.
  • 15.00 uur Defilé voor de kinderen bij het podium.
    Na de verwelkoming van Sinterklaas, krijgen de kinderen de gelegenheid om de Sint een handje te geven.
  • 16.00 uur einde Sinterklaasfeest.

Pietenspektakel
De dag voorafgaand aan de intocht, zaterdag 18 november, is er in Heemskerk van 14.00 uur tot 15.30 uur “Pietenspektakel”. De pieten en de kinderen gaan dan diverse activiteiten doen op het Pietenplein.