De Bareel en de Lunetten kampioenen Heemskerks Schoolvoetbaltoernooi

Kampioensteam van de Bareel
Foto: Sportservice Kennemerland

Op woensdag 12  april werden de finales gespeeld van het Heemskerkse schoolvoetbaltoernooi 2017. Het toernooi is onderdeel van de schoolsportagenda van de gemeente en wordt gecoördineerd door Sportservice Kennemerland.

De organisatie was in handen van  ADO’20 en ODIN’59. Mede door de hulp van de vele vrijwilligers en de aanwezigheid van  IJmond EHBO kan de organisatie terugkijken op een  prima verlopen toernooi. In totaal deden er dit jaar 20 teams mee.

Alle voorrondes werden dit jaar op woensdag 5 april gespeeld op de velden van ODIN ‘59. Tussen de wedstrijden door werden de voorrondes van de penaltybokaal gehouden. Ook dit jaar voor de jongens en ook voor de meisjes.

Finalewedstrijden
Woensdag 12 april werden de finalewedstrijden op de velden van ADO ’20 gespeeld. Aan het begin van de middag werden de kruisfinales gespeeld, die erin resulteerden dat de Anne Frank en de Bareel de finale zouden spelen. De Bareel won na een spannende wedstrijd met 1-0 en mocht de beker mee naar school nemen. Naast de kampioensbekers werden bij de prijsuitreiking ook de penaltybokaal aan Jelle Venema van de Bareel en Leila ben Salam van de Otterkolken uitgereikt. De Fair Play cup ging dit jaar naar het  tweede jongensteam van de Anne Frank.

Lunetten meisjesteams

Regionale kampioenschap
Op donderdag 20 april spelen de kampioenen van de eerste teams, in dit geval de meisjes van de Lunetten en de jongens van de Bareel,  tegen de kampioenen van Castricum om het regionale kampioenschap op de velden van ODIN ’59 aan de Hoflaan in Heemskerk.  Natuurlijk hopen de beide kampioensteams van Heemskerk dat er veel toeschouwers komen om hen aan te moedigen.