Kinderen leren alles over planten en zaden in het Koetshuijs in Heemskerk

Foto: NME

Woensdagmiddag 3 mei van 14.00 uur tot 16.00 uur zijn er voor kinderen diverse activiteiten in bezoekerscentrum het Koetshuijs. Zo kunnen ze hun eigen zonnebloem zaaien of hun eigen zaadbom maken.

Deze woensdagmiddag kan de jeugd van alles te weten komen over planten en zaden. Er is van alles te zien, ruiken en proeven. Natuurlijk gaan de kinderen ook zelf aan de slag. Zo leren ze welke pit bij welke vrucht hoort, gaan ze hun eigen zonnebloem zaaien en maken ze met elkaar zaadbommen maken waarmee ze een saai plantsoen kunnen omtoveren tot een prachtige bloementuin!

Alle kinderen zijn welkom en deelname is gratis. Bezoekerscentrum het Koetshuijs is gevestigd aan de Tolweg 9a in Heemskerk.

NME Heemskerk
NME Heemskerk organiseert activiteiten op het gebied van natuur- en milieueducatie in Heemskerk en omgeving. Voor meer informatie over ons aanbod kijkt u op www.nmeijmond.nl of neemt u contact op via [email protected].