Hardlooptraining Marquetteloop voor kinderen van Heemskerkse basisscholen

Foto: Wim Meijer Fotografie

Vanaf dinsdag 30 mei is het mogelijk voor kinderen uit de groepen 5 tot en met 8 van de Heemskerkse basisscholen om bij Brede School Heemskerk gratis te trainen voor de Marquetteloop.

De trainingen worden gegeven door Sportservice Kennemerland en bestaat uit loopopbouw en looptechniek, o.a. verpakt in tik- en beweegspelen. De kinderen zijn een uur lang buiten en verbeteren spelenderwijs hun conditie en hun doorzettingsvermogen. Door persoonlijke aandacht is er op elk niveau ruimte.

De trainingsdata zijn 30 mei, 6-13-en 20 juni van 14,45 tot 15.30 uur. Trainingen starten steeds vanaf  het schoolplein van de Ark (Elbestraat 4)

Inschrijven voor de trainingen kan via de website www.welschapwelzijn.nl

De Marquetteloop wordt dit jaar voor de 2e keer georganiseerd. Voor de jeugd zijn er twee afstanden: 1300 meter (t/m 7 jaar en t/m 12 jaar) en 2600 meter (t/m 15 jaar)