Halve Finales Cruyff Court kampioenschappen 2017 in Heemskerk

Foto: Sportservice Kennemerland

Afgelopen Hemelvaartsdag,  donderdag 25 mei,  werden op het Cruyff Court aan de Laan van Assumburg in Heemskerk de halve finales georganiseerd  van het Cruyff Court 6 vs 6 toernooi.

Buurtsportcoach / Cruyff Coach Bart Neeft van Sportservice Kennemerland was samen met Emile van der Wal  van Welschap en Marley Williams van Street Corner Work  waren al sinds eind maart bezig, samen met een groep jongeren , de Heroes of the Cruyff Court , om dit toernooi te organiseren.

Elke week kwamen de “heroes” bij elkaar om het hele draaiboek in elkaar te zetten en alle side events te organiseren zodat spelers en toeschouwers een optimale sportieve dag zouden kunnen beleven.

Side-events
Al vroeg waren de Heroes donderdagochtend aanwezig om alles klaar te zetten. Naast de tent voor de wedstrijdleiding was er een DJ die de hele dag voor een gezellig muzikaal sfeertje zorgde, side events werden neergezet op het veld naast het Cruyff Court; er was een voetbalarena, een panna kooi, een luchtspringkussen in de vorm van een voetbal, men  kon schieten op een gatendoek voor een prijsje en schieten op een snelheidsmeter. De winnaar wist 90 km per uur te schieten. De ijsverkoper deed met dit weer ook goede zaken.

Respectvlag
Tijdens de opening van het toernooi werd door elk team de respectvlag getekend en schudde men elkaar de hand. Na een dansdemonstratie van Dansschool “La Passe” en freestyle voetballer Ufuk Ulker klonk om 11.00 het startsein en de wedstrijden gingen van start.

Winst voor de Zeven Sterren en DEM Beverwijk
Na een dag met mooi en sportief voetbal ging de finale bij de meisjes tussen de Cruyff girls uit Velsen  en de Zeven Sterren uit Alkmaar. Na een spannende wedstrijd wisten de Zeven Sterren te winnen met 2-0. Bij de jongens won  het team van DEM Beverwijk overtuigend door alle poulewedstrijden te winnen.

De respect award ging bij de meisjes naar het team van de Mariaschool uit Schagen en bij de jongens naar het team uit Volendam. De Prijsuitreiking werd uitgevoerd door niemand minder dan Jeffrey Gouweleeuw. De 4 winnende teams mogen op 24 juni a.s. Noord-Holland  vertegenwoordigen bij de landelijke Finale in Enschede.