Sterretjesmarkt in Heemskerk

Foto: Heemskerk Online

Zaterdag 17 december wordt het centrum van Heemskerk omgetoverd in een gezellige kerstmarkt met talloze kraampjes van de lokale ondernemers, dat alles onder de naam ‘Sterretjesmarkt’

Behalve kramen met leuke koopjes en lekkernijen vinden we op de ‘Sterretjesmarkt’ ook doe-het-zelvers, hobbyisten en webwinkeliers.

Muziek en dans
Geen Kerstmarkt zonder muzikale omlijsting. Daarvoor is Popkoor SurpriSing uit Uitgeest aanwezig die een tweetal optredens zal verzorgen met kerstliedjes. De optredens vinden plaats op het Burgemeester Nielenplein van 13.00 uur tot 13.30 uur en van 14.00 uur tot 14.30 uur.

Popkoor SurpriSing met Karin Bloemen tijdens 12,5 jarig jubileum.

Verder verzorgt dansgroep Masal Musical & Dance Center twee optredens voor Expert Heemskerk. Zij vertellen in dans en zang een moderne versie van het kerstverhaal!

En tenslotte zijn er ook ‘Kerstballen en Sambaballen’ in de vorm van een djembé band uit Heemskerk. Zij lopen door de straten om de Sterretjesmarkt extra gezellig te maken.

Leuk voor de kinderen
Voor de kinderen organiseren we een Vossenjacht in kerstsfeer. Door het hele centrum zijn 8 figuren uit de kerststal te vinden, te weten Jozef, Maria, Jezus (pop), de ezel, een os en de 3 wijzen uit het oosten. Met behulp van de flyer moet je alle personen vinden en laten afvinken op de flyer. Om 16.00 uur komen alle figuren samen op het Burgemeester Nielenplein om daar een levende kerststal te vormen.kerststal_markt_heemskerk De kinderen krijgen bij het inleveren van de flyer chocolademelk en een kerstverrassing. De flyers worden op vrijdagmiddag 16 december van 12.00 uur tot 13.00 uur (door Olaf; bij de markt) en zaterdag 17 december uitgedeeld, en is ook te downloaden door de klikken op DEELNAME-FLYER.

Gratis op foto met de kerstman!
Verder hebben Koffie-dik, Stella Mode of Ringfoto Blom een afspraak gemaakt met de Kerstman: Iedereen die op 17 december iets koopt in een van deze zaken mag in de Deutzstraat op de foto met de kerstman en ontvangt de foto gratis op 10 x 15 cm formaat.

De Sterretjesmarkt is op zaterdag 17 december van 9.30 uur tot 17.00 uur.