Brandweer Heemskerk levert ‘mobiele service’

Foto: Pixabay

De Heemskerkse brandweer is zondagavond een bewoonster van de Raadhuisstraat te hulp geschoten toen deze door wel een erg onhandige actie óff-line’ was geraakt.

Bij het weggooien van huisvuil was ook de mobiele telefoon van de vrouw in de vuilniszak terechtgekomen. Dit bemerkte zij pas nadat zij de vuilniszak had gedropt in de ondergrondse container.

Uiteindelijk was het de brandweer die uitkomst bracht. Na eerst de container te openen liet een van de brandweermannen, gehuld in een speciaal pak, zich in de container zakken. Omdat het geluid van de telefoon aan stond kon uiteindelijk, door het nummer te bellen, de zak met de telefoon worden teruggevonden.

Nadat de brandweerman door zijn collega’s uit de container was geholpen kon deze de telefoon weer teruggeven aan de eigenaresse.