Kat met hoogtevrees

Foto: Pixabay

Donderdag 16 maart heeft de Heemskerkse brandweer in het bos tussen de Marquettelaan en de Kerkweg een kat uit een 8 meter hoge boom ‘gered’.

De brandweer was gealarmeerd door een voorbijgangster die het diertje al  in de vroege ochtend bovenin de boom had zien zitten.  Toen zij  s`middags opnieuw langskwam zat de kat er nog steeds, waarna ze de hulp inriep van de brandweer.

Omdat de boom in het midden van het bos stond was het inzetten van een autoladder geen optie, ook bleek de dunne boom ongeschikt om daar met een ladder in te klimmen. Omdat de boom toch al niet meer in beste staat bleek te zijn werd besloten om deze gecontroleerd om te halen.

Uiteindelijk sprong de kat uit de omvallende boom vanaf een hoogte van ongeveer 3 meter naar beneden om er vervolgens snel vandoor te gaan, dit zonder zijn hulpverleners te bedanken.