Beoogd doelwit liquidatie Heemskerk stopt bij Odin’59

Foto: Pixabay / Odin'59 - FB

De assistent-trainer van het eerste elftal van de Heemskerkse voetbalclub Odin’59 legt per direct zijn functie neer. De man zou het beoogde doelwit zijn geweest van een verijdelde liquidatiepoging.

(Bron: NH)

Leden van een bende uit Amsterdam-Zuidoost stonden deze week voor de rechter omdat zij een liquidatie in Heemskerk voorbereidden. Ze werden afgelopen oktober onderweg naar de liquidatie opgepakt.

Het doelwit was lange tijd onduidelijk, maar de recherche vermoedt dat het om een voetbaltrainer gaat die zich in het verleden met criminelen activiteiten bezighield en met criminelen om ging. Hij zou onder meer topcrimineel Mink Kok een tijdje over de vloer gehad hebben.

Odin’59 laat weten dat niet de liquidatiedreiging aanleiding voor het stoppen van de trainer is, maar de berichtgeving erover in de media. Het bestuur wil de ‘rust in de ploeg handhaven, aldus een verklaring op de website van de club.