Actieve Nationale Sportweek 2016 in Heemskerk

Foto: Sportservice kennemerland

Afgelopen week was het Nationale Sportweek. De Nationale Sportweek is een initiatief van NOC*NSF en heeft als doel om het sporten en bewegen te promoten.

Dat gebeurt door het organiseren van allerlei sportieve activiteiten door zowel sportclubs als gemeenten, zoals het geven van sportclinics en het organiseren van sporttoernooien en sportdemonstraties. Ook Heemskerk bleef deze week niet achter en deed actief mee met allerlei buurtsportactiviteiten onder aanvoering van buurtsportcoach Bart Neeft.

Buurtsportcoach Bart
Maandag was Bart actief op het Freerun-parcours achter de Anne Frank school met het tikspel  ‘man overboord’. Dinsdag had Bart een snelheidsmeter meegenomen naar de voetbalkooi bij Het Rinket, zodat de kinderen konden meten hoe hard hun schot op doel was.nationale sportweek 2016bannerSpelmiddag op Ark terrein
Woensdagmiddag was Bart niet alleen. Samen met drie collega’s van Sportservice Kennemerland zette hij een speciale buurtsportactiviteit op met diverse spellen op het Ark terrein naast de vlinderschool. Een supergezellige middag: rond de 40 kinderen gingen helemaal lòs met touwtrekken, balanceren op de slack-line, schotsnelheid meten en, als afsluiting, de Waterdans, waar de kinderen ook nog als beloning een drinkbeker kregen. nationale sportweek 2016 3 bannerSlotadvies van de buurtsportcoach na een geslaagde Nationale Sportweek: Blijf allemaal lekker sporten en uiteraard water drinken!