Heemskerkers (16 en 39) mishandelen 23-jarige plaatsgenoot

Foto: Wim Meijer Fotografie

Een 16-jarige jongen en een 39-jarige man uit Heemskerk zijn vrijdagavond 19 januari door de politie aangehouden voor mishandeling van een 23-jarige plaatsgenoot.

Rond 18.00 uur ontstond er tussen de Heemskerkers een verkeersconflict op de Prof. ten Doesschatestraat. Het slachtoffer kwam ten val met zijn fiets nadat hij in botsing was gekomen met de auto waarin de verdachten zaten. De mannen stapten vervolgens uit de auto en sloegen en schopten de fietser toen hij op de grond lag. Daarna sprong het duo weer in de auto en reed weg.

Getuigen alarmeerden de politie en gaven het kenteken van de auto door. Toen de agenten richting het slachtoffer reden zagen zij de auto met de verdachten rijden, waarna ze deze stop hielden en de verdachten konden aanhouden.

Het slachtoffer liep bij de confrontatie meerdere verwondingen op en is naar het ziekenhuis overgebracht.