Politieberichten: Zuidbroek-Oosterwijk en Broekpolder

Foto: Heemskerk Nieuws / Dennis Mantz

HEEMSKERK – De wijkagent is verantwoordelijk voor de totale politiezorg binnen zijn of haar gebied. De agent werkt nauw samen met bijvoorbeeld de surveillancedienst, maar ook met de recherche. Altijd om de leefbaarheid en veiligheid te verbeteren of te vergroten. Wekelijks delen de Heemskerkse wijkagenten enkele berichten vanuit de wijk waar ze werkzaam zijn.

Wijkdeel:Zuidbroek-Oosterwijk en Broekpolder

Broekpolder:

• Tussen zondag 25 januari 21.00 uur en maandagmorgen 11.00 uur is er een poging tot inbraak geweest op een personenauto. De eigenaar kwam bij zijn voertuig en zag dat het portierslot was geforceerd. Waarschijnlijk zijn de daders gestoord, daar er geen goederen uit het voertuig waren meegenomen.

Zuidbroek-Oosterwijk:

• Op donderdag 22 januari zag een vrouw vanuit de trein dat een man (lang, blank, ongeveer 40 jaar, blond haar, blauwe jas met capuchon, licht blaue spijkerbroek) een fiets aan het stelen was bij het station. De man maakte daarbij gebruik van een grote gele tang, die hij onder zijn jas hield. Na de diefstal is de man weg gefietst de Broekpolder in. Diverse politie-eenheden hebben een onderzoek ingesteld, maar konden de man niet meer vinden.
  • Op woensdag 21 januari, omstreeks 13.30 uur reed een bestuurder van een personenauto, door nog onbekende oorzaak, op de Tolweg het water in. Getuigen die het ongeval zagen gebeuren zijn onmiddellijk in het water gesprongen en hebben met hun lifehammer de ramen van zowel de passagier als die van de bestuurder ingeslagen en hebben beide personen uit het voertuig gehaald. Beide inzittenden zijn overgebracht naar het RKZ voor nader onderzoek. Voor alle zekerheid is het rijbewijs van de bestuurder van de auto ingevorderd zodat er een onderzoek naar zijn rijgeschiktheid kan worden ingesteld.

Deze politieberichten zijn aangeleverd door wijkagent Gerrit van der Pijl van de politie eenheid IJmond. Voor tips of vragen kunt u de politie bereiken op tel.nr. 0900-8844. Belt u liever anoniem, bel dan met Meld Misdaad Anoniem.