Vierde plofkraak op geldautomaat in korte tijd in IJmond (update)

Foto: Michel van Bergen

Beverwijk – Voor de vierde keer in korte tijd is er een geldautomaat van de ING in de IJmond het doelwit van een plofkraak geweest. Rond vier uur is de ING geldautomaat in een kiosk naast De Bazaar in Beverwijk het doelwit van een plofkraak geweest. De brandweer is na de kraak met spoed opgeroepen om metingen te doen om te kijken of alle gassen weg waren.

De geldautomaat is grotendeels verwoest en de onderdelen liggen her en der op de grond. De Forensische Opsporing is ingeschakeld om onderzoek te doen en alles vast te leggen. Het is onbekend of en zo ja hoeveel er bij de kraak buit is gemaakt.

ING geldautomaat naast De Bazaar in Beverwijk doelwit van plofkraak

In december waren er ook al drie automaten in de omgeving het doelwit van een kraak. Toen was het raak in de Gerrit van Assendelftstraat en Kerkweg in Heemskerk en ervoor op het stationsplein in Beverwijk.

Update: Door een getuige is gezien dat er een donkerkleurige personenauto met hoge snelheid is weggereden richting de A9. Ter plaatse wordt een onderzoek ingesteld door forensisch rechercheurs. De politie verzoekt eventuele getuigen zich te melden op tel.nr. 0900-8844. Belt u liever anoniem, bel dan met Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.