Politieberichten: Wijkdeel van Acker tot Burcht

Foto: Heemskerk Nieuws

HEEMSKERK – De wijkagent is verantwoordelijk voor de totale politiezorg binnen zijn of haar gebied. De agent werkt nauw samen met bijvoorbeeld de surveillancedienst, maar ook met de recherche. Altijd om de leefbaarheid en veiligheid te verbeteren of te vergroten. Wekelijks delen de Heemskerkse wijkagenten enkele berichten vanuit de wijk waar ze werkzaam zijn.

Wijkdeel: Van Acker tot Burcht

• Op woensdag 7 januari tussen 12.08 en 12.17 uur hebben twee mannen en een vrouw van Oost-Europese afkomst de pincode afgekeken van een vrouw in de Albert Heijn XL aan de Rijksstraatweg. Op de parkeerplaats hebben zij op listige wijze de pinpas van de dame gerold. Hierna heeft men direct bij de bank in het dorp een geldbedrag gepind. De Oost-Europeanen waren allen zeer netjes gekleed en in de leeftijd tussen de 23 en 33 jaar oud. De dame heeft inmiddels aangifte gedaan en de politie heeft de zaak in onderzoek.
  • Zaterdagavond heeft een bewoner op de Hoogdorperweg een zwarte sporttas aangetroffen, welke hij inmiddels naar de gemeente heeft gebracht.

Deze politieberichten zijn aangeleverd door wijkagente Jacqueline van den Berg van de politie eenheid IJmond. Voor tips of vragen kunt u de politie bereiken op tel.nr. 0900-8844. Belt u liever anoniem, bel dan met Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.