Jubilarissen, diploma’s en afscheid Brandweer Heemskerk

Foto: Niels Folkerts - aangeleverd door Brandweer Heemskerk

Afgelopen zaterdag, 30 september 2017, heeft loco burgemeester Aad Schoorl, in het bijzijn van beide ploegchefs en cluster commandant Albert Vermeij van de post Heemskerk de in 2017 behaalde brandweerdiploma’s en -certificaten uitgereikt aan een aantal brandweermensen.

Daarnaast ontvingen ook een aantal jubilerende brandweermensen medailles en oorkondes voor de door hen bewezen diensten.

25-jarig jubileum
Op deze avond was er een speciale aandacht voor de brandweermannen  Arjan Geurtsen, Ron Bosch en Albert Jansen die hun 25 jarig jubileum als brandweerman mochten vieren.  Het drietal begon bij de brandweer op 1-10-2017.

• Arjan is het dagelijkse leven Buschauffeur bij Connextion en heeft de functie van manschap en chauffeur/pompbediener.
  • Ron werkt bij TATA in de dagdienst bij de technische dienst en bekleed de functie van manschap en verkenner gevaarlijke stoffen.
  • Albert werkt bij de brandweer Kennemerland als preventiecontroleur, en treed voor de post Heemskerk op als bevelvoerder.
vlnr.: Albert, Ron, Arjan en Paco(Foto: Niels Folkerts – aangeleverd door Brandweer Heemskerk)

12,5 jarig jubileum
Brandweermannen John de Groot en Rudmer van Dijk , ontvingen een medaille en een oorkonde voor hun 12,5 jarig jubileum.

Afscheid
Ook was er aandacht voor twee brandweermannen die om verschillende redenen afscheid hebben genomen van de brandweer post Heemskerk:

Ron Bosch zette, na 25 jaar “vrijwilliger” te zijn geweest, een punt zet achter zijn repressieve brandweercarrière, vanwege het bereiken van de 55+  leeftijd. Ron vervulde de functie van manschap en verkenner gevaarlijke stoffen. Tevens was Ron al enige jaren mentor voor de post Heemskerk.

Paco Blay Barba, heeft net als Ron besloten om vanwege het bereiken van de 55 jarige leeftijd te stoppen als vrijwilliger bij de post Heemskerk. Paco werkt op TATA in de ploegendienst als treinbestuurder. Paco startte in september 2001 als vrijwilliger en vervulde de functie van manschap en verkenner gevaarlijke stoffen.

Rijkscertificaat voertuigbediener Pompbediener
Het Rijkscertificaat voertuigbediener Pompbediener is uitgereikt aan de heren, Sander Gunzlen, Jeroen van der Aar, Aad Röling en Peter de Boer

Rijkscertificaat brandweerchauffeur
Het Rijkscertificaat brandweerchauffeur zwaar is uitgereikt aan de heren Peter de Boer en Aad Röling.