Buiten sporten en bewegen: wat heb je daar voor nodig ?

Foto: Wim Meijer Fotografie

Op dinsdag 18 september en donderdag 20 september organiseert de Gemeente Heemskerk in het gemeentehuis  van Heemskerk in beeld te krijgen hoe het mogelijk is om sporten voor iedereen laagdrempeliger en aantrekkelijker te maken.

Iedereen die van sport houdt of graag buiten beweegt is van harte uitgenodigd om mee te komen praten en/of ideeën naar voren te brengen over wat je daarvoor nodig hebt en wat de gemeente zou kunnen doen om dat mogelijk te maken.

De bijeenkomsten zijn gepland op:

• dinsdag 18 september om 19.15 uur en
  • donderdag 20 september om 10.00 uur

De gemeente Heemskerk heeft ambitie als het gaat om sport en bewegen. In het sportbeleid staat het zo omschreven:  ‘Door sport en bewegen is Heemskerk vitaal en sociaal. Heemskerkers zijn actief zowel in het georganiseerde sportaanbod als daar buiten en werken samen om het bewegen van iedereen te stimuleren. De omgeving nodigt voor jong en oud uit om te bewegen, waardoor een gezonde leefstijl laagdrempelig en dichtbij is’.

Samen met de inwoners zoekt de gemeente naar de beste oplossingen om sporten en bewegen, bij een vereniging of niet georganiseerd, zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Aanmelden voor de bijeenkomst kan door een e-mail te sturen naar [email protected].