Mediaonderzoek voor en door jongeren met RTV IJmond

Foto: Pixabay

Vanaf november zoeken Cultuurhuis Heemskerk en Welschap Welzijn jongeren in de leeftijd van 13 t/m 16 jaar die mee willen werken aan een onderzoek samen met RTV IJmond en jongerenwerk Welschap.

Er wordt onderzoek gedaan naar wat er te doen is voor jongeren op kunstĀ  en cultuurgebied in Heemskerk. Zijn er jongeren die wensen hebben bijvoorbeeld met muziek en of kunstuitingen? Hoe zien zij dit dan voor zich? Samen met het jongerenwerk van Welschap wordt een werkgroep gevormd.

Op pad met de camera en RTV IJmond
Met RTV IJmond en de camera gaat men dan op stap om jongeren te interviewen en in beeld te brengen. Dit materiaal wordt vervolgens met elkaar gemonteerd tot een reportage. Deze reportage wordt getoond tijdens de eindpresentatie van het jongerenproject ExposUre eind januari 2019.

Huis-dj
Een andere groep jongeren gaat een expositie maken en ook gaat er een groep jongeren zich om laten vormen tot huis-dj van Welschap. Zij gaan tijdens de eindpresentatie draaien.

Aanmelden
Lijkt het je leuk om te leren hoe een camera werkt en hoe je moet interviewen en monteren? Meld je dan aan bij Amber, telefoon 061497827 of via [email protected].

ExposUre
Deze cursus is onderdeel van het jongerenproject ExposUre. Er wordt ook een tekencursus aangeboden en een dj-cursus. Eind januari is de spectaculaire eindpresentatie van alle activiteiten. Meer info op www.welschapwelzijn.nl en www.cultuurhuisheemskerk.nl