Bewoners blussen brand in trappenhuis wooncomplex Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

HEEMSKERK – Bewoners van een appartementencomplex in de Heemskerkse Jan van Scorelstraat hebben vanavond eigenhandig een brandje in hun trappenhuis geblust. Het vuur zou zijn aangestoken.

(bron: NH Nieuws)

Een woordvoerder van de Veiligheidsregio bevestigde aan mediapartner NH Nieuws dat de brandweer ter plaatse is geweest, maar kon niet zeggen wat zich exact heeft afgespeeld. Getuigen lieten weten dat de brand woedde in een box voor tuinmeubilair, en dat de bewoners het vuur al onder controle hadden voordat de brandweer aanwezig was.

Enkele bewoners keken toe hoe de smeulende brandhaard werd nageblust en het bluswater werd opgeruimd. Volgens bewoners is er sprake van brandstichting en is de politie inmiddels een onderzoek gestart.