Negende editie van Erik Festival in De Nozem en de Non

Foto: Stichting Ezelsvrienden

Het Erik Festival is een groots opgezet muziekfestival dat jaarlijks wordt georganiseerd door Stichting Ezelsvrienden en dat wordt gehouden ter nagedachtenis aan Erik Zoon.

Erik Zoon overleed tien jaar geleden aan de gevolgen van kanker. Vrienden van Erik hebben de stichting opgericht om daarmee tevens geld op te halen voor ieder jaar een ander, lokaal goed doel.

The Voice Kids Heemskerk
Het evenement op zaterdag 26 mei vindt plaats op drie verschillende podia bij de Nozem en de Non. en begint om 15.30 uur op het buitenpodium met de 5e editie van The Voice Kids Heemskerk, waarbij Heemskerkse basisschoolkinderen het tegen elkaar opnemen voor de felbegeerde hoofdprijs: een schoolreisje voor de hele klas! Er zijn nog een paar plekken vrij, opgeven kan via [email protected].Avondprogramma
Aansluitend wordt ’s avonds vanaf 19.00 uur op de binnen- en buitenpodia een mooi muzikaal avondprogramma verzorgd door Bad Honey, She Rocks, Eva Roosmarijn, Re-Load, Monoshock en Paperplane

Donatie voor goed doel in melkbus
De toegang voor het Erik Festival is gratis. Dat kan omdat iedereen belangeloos meewerkt aan deze dag. Een donatie voor het aan het evenement gekoppelde goede doel wordt echter op prijs gesteld. Hiervoor staan melkbussen bij de ingang opgesteld. Stichting KanZ
Het goede doel van het Erik Festival is dit jaar Stichting KanZ (www.stichtingkanz.com). Dit is een kleine zorgaanbieder in Heerhugowaard en heeft een onderwijs-/zorgklas in een reguliere basisschool voor kinderen met een meervoudige beperking. De Heemskerkse Anna en Uitgeestse Lotte (beiden 10 jaar) gaan daar samen met andere kinderen naar school. Er wordt onderwijs op maat gegeven en er worden diverse uitstapjes georganiseerd. Om deze uitstapjes mogelijk te maken, heeft de stichting een speciale rolstoelfiets nodig. Door medewerking van het NSGK (Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind), Rotaryclub Heemskerk-Uitgeest, diverse sponsoren en de donaties van bezoekers hoopt Stichting Ezelsvrienden dit voor elkaar te krijgen!

Meer informatie is te vinden op de website: www.ezelsvrienden.nl.