Grote brand in Heemskerks natuurgebied, hulpdiensten massaal uitgerukt

Foto: Inter Visual Studio

HEEMSKERK – In het Heemskerkse natuurgebied ten noorden van Wijk aan Zee is een grote brand uitgebroken. De hulpdiensten zijn in groten getale aanwezig en de rookpluimen zijn tot in de verre omgeving te zien.

(bron: Inter Visual Studio / NH)

“We zijn op dit moment met veel voertuigen en water onderweg om de brand onder controle te krijgen”, vertelt een woordvoerder van de veiligheidsregio tegen NH. “Daar zijn we nu druk mee, we roepen het publiek dan ook op om weg te blijven uit het natuurgebied.”

Toegangswegen gesloten
De woordvoerder spreekt over een ‘uitbreidende brand’. Ook vragen ze aan het publiek om, onder andere vanwege de sterke rookontwikkeling, adviezen van de hulpdiensten op te volgen. De politie houdt de toegangswegen naar het natuurgebied voorlopig dicht. Een politiehelikopter vliegt momenteel over het gebied ‘om de situatie in beeld te krijgen’.

De exacte oorzaak van de brand en wat er precies aan de hand is, is op dit moment nog niet bekend.