Aanmelden op het Dalí College een echt feestje

Foto: Yljas Roeper

HEEMSKERK – In voorgaande jaren hadden leerlingen van groep 8 enkele weken de tijd om zich aan te melden voor één van de VO-scholen in de regio. Om leerlingen een betere kans te bieden om een plek te krijgen op de school van hun eerste keuze, heeft de Rijksoverheid sinds dit schooljaar in de week van 25 tot en met 31 maart een nationale centrale aanmeldweek georganiseerd. Het Dalí College in Heemskerk zag daar direct een mogelijkheid en maakte daar op woensdag 27 en donderdag 28 maart een feestje van.

(foto’s: Yljas Roeper)

Klokslag drie uur kwam de eerste groep 8 leerlingen met hun ouders of verzorgers binnen. Na een hartelijk welkom door de heer Rob Feenstra – de directeur van het Dalí College – werden ze verwezen naar de kantine om een drankje te halen. Vervolgens konden ze doorlopen naar de studiehal op de begane grond, waar ze hun aanmeldformulier persoonlijk mochten inleveren en, indien gewenst, nog wat vragen konden stellen.Op de studiehal konden de toekomstige leerlingen aan diverse activiteiten meedoen. Zo konden ze op de foto, die zij direct meekregen en was er een prijsvraag, waarbij ze het gewicht van een schooltas konden raden. En een feestje is geen feestje, als er geen gebak is. De leerlingen werden dus ook getrakteerd op een typisch Heemskerks gebakje, het Ezelsoor.De reacties op het aanmeldfeestje van het Dalí College waren allemaal positief. We kunnen concluderen dat de aanpak geslaagd was en voor herhaling vatbaar is. Het is toch wat anders dan achter de computer een formulier invullen en dat opsturen naar de school. Voor de leerlingen die niet in de gelegenheid waren om naar het aanmeldfeestje te komen, biedt het Dalí College die mogelijkheid uiteraard nog wel aan. Leerlingen kunnen zich nog tot en met 31 maart aanmelden.

Het Dalí College biedt onderwijs op mavo en havo niveau aan en heeft speciale klassen voor Technologie & Design en Sport & Management.