Documentaire ‘Jesse Klaver’ vanavond in het Filmhuis Heemskerk

Foto: Filmhuis Heemskerk

Vanavond wordt in Filmhuis Heemskerk de documentaire ‘Jesse klaver’ van filmmaker Jody Boinik vertoond. De film vertelt het verhaal van de jonge fractievoorzitter van GroenLinks midden in de landelijke verkiezingsstrijd

De vertoning valt niet helemaal los te zien van de komende gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart. In de zaal zijn dat ook kandidaat raadsleden van GroenLinks Heemskerk aanwezig om vragen van de bezoekers te beantwoorden.

De documentaire laat fractievoorzitter Jesse Klaver zien in de verkiezingsstrijd van GroenLinks in 2017. Van dichtbij krijgt men te zien hoe Jesse met zijn team debatten voorbereidt en kleine overwinningen viert. Naast zijn directe collega’s houdt Jesse ook zijn familie dicht bij zich tijdens de campagne. Echtgenote Jolein reist mee en na elk optreden belt hij met zijn moeder Marcella, die hem onvoorwaardelijk steunt. De klap voor Jesse is dan ook enorm als zijn moeder plotseling overlijdt.

Waar, wanneer, reserveren
Zondag 18 februari om 20:00 uur in het Cultureel Centrum de Cirkel, Cirkel 1, Heemskerk. Toegangsprijs 6 euro. Reserveren www.filmhuisheemskerk.nl26