Voorjaarsconcert St. Caecilia: Peter en de Wolf

Foto: St. Caecilia

In de reeks voorjaarsconcerten die de Heemskerkse muziekvereniging St. Caecilia in het gemeentehuis van Heemskerk verzorgt, staat morgen, zaterdag 13 april, het nieuwe voorjaarsconcert in het teken van Peter en de Wolf.

Naast dit wereldberoemde muzikale sprookje, met Maarten Hartog als verteller, komen nog meer sprookjesachtige melodieën voor het voetlicht. Het fanfareorkest St. Caecilia, onder leiding van Ruud Pletting, en het instroomorkest Nova-Caecilia, onder leiding van Corina Ewijk, zorgen voor de invulling van de avond. Iedereen is om 20.00 uur in het gemeentehuis van Heemskerk. De toegang is gratis.

Middaguitvoering De Otterkolken
Dit jaar is er ook een middaguitvoering om 16.30 uur. Deze uitvoering is de afsluiting van het  scholenproject van St. Caecilia, Cultuurhuis Heemskerk en basisschool De Otterkolken. Leerlingen van groep 5 en 6 leerden onder leiding van de muziekdocenten in tien weken tijd de basisbeginselen op een muziekinstrument (bugel, trompet, trombone, bariton, saxofoon of klarinet). Dit ging zo goed, dat de leerlingen die middag de door hen geleerde muziekstukjes samen met St. Caecilia ten gehore brengen aan hun familie en klasgenootjes. St. Caecilia en Nova-Caecilia laten horen wat je samen kunt bereiken wanneer je doorgaat met het leren spelen van een muziekinstrument.

De middaguitvoering duurt tot 17.30 uur. Om 19.30 gaat de zaal weer open en om 20.00 start Peter en de Wolf. Laat je deze avond meeslepen met de sprookjesachtige, legendarische, mythische, fabelachtige maar bovenal muzikale vertellingen. Kom kijken en luisteren en geniet. Na afloop van het avondconcert is er traditiegetrouw een gezellige borrel in het verenigingsgebouw. Dit gebouw ligt op loopafstand van het gemeentehuis (naast het politiebureau). Iedereen is daar van harte uitgenodigd om samen met de orkestleden, en onder het genot van een hapje en een drankje, na te praten.