Expositie fotografe Ada Holleman in gemeentehuis Heemskerk

Foto: Ada Holleman

Zaterdag 29 oktober a.s. opent Cees Beentjes, wethouder Sociaal domein, in het Heemskerkse gemeentehuis een foto-expositie van de Rotterdamse fotografe Ada Holleman.

“Lege ruimte ontstaat waar het object eindigt.
Waar lege ruimte eindigt, begint het object.
En waar het object eindigt, begint de lege ruimte”.

Leonardo da Vinci

De stelling van Leonardo da Vinci is heel toepasselijk op het werk van de Rotterdamse fotografe Ada Holleman. In al haar werk is zij op zoek naar die ruimte, die rust die nodig is om het object, of gebouw of de persoon tot zijn recht te laten komen. Wat nog belangrijker is, haar eigen visie die terug te vinden is in elke foto.

Er is altijd een zoeken naar evenwicht aanwezig en daarbij is het niet belangrijk of het object zo duidelijk mogelijk is weergegeven. Het gaat haar om de impressie die iets oproept en niet om de onmiddellijke herkenning. De visie op het object en de toevoeging van licht ,kleur en plaatsing zorgen ervoor dat er een spanningsveld ontstaat maar tevens een verstilling.

De expositie is te bezichtigen van 29 oktober tot en met donderdag 24 november tijdens de openingstijden van het gemeentehuis in Heemskerk.