Uitbreiding fietsenstalling station Heemskerk

Foto: Pixabay

De gemeente Heemskerk gaat de fietsenstalling bij het station Heemskerk aan de kant van Broekpolder uitbreiden. De werkzaamheden starten op 7 november 2016 en duren naar verwachting twee weken.

De bestaande fietsoverkapping (bij de fietskluizen) wordt verdubbeld en er komt een dubbele overkapping bij. Langs de toegang naar het perron en bij de vijf parkeerplaatsen komen 38 extra fietsenrekken, van hetzelfde type dat er nu al staat.

Bouwhekken
Aannemersbedrijf Bruisschaart voert de werkzaamheden uit. Om de werkzaamheden vlot te laten verlopen, is het tijdens de uitvoering maar beperkt mogelijk de bestaande fietsstallingen en fietsrekken te gebruiken. De plek waar werkzaamheden plaatsvinden wordt afgezetĀ  met bouwhekken. Dit wordt ruim van tevoren bekendgemaakt op borden bij de fietsenstalling. De werkzaamheden brengen enige overlast met zich mee.

Overzichtelijk stationsgebied
De gemeente is een voorstander van het gebruik van het openbaar vervoer en wil het fietsgebruik naar het stationĀ  stimuleren. Voldoende ruimte om fietsen te stallen is een voorwaarde hiervoor. Op dit moment zijn er niet voldoende stallingsplekken, waardoor er her en der fietsen staan die vervolgens omvallen of omwaaien. Voldoende ruimte om fietsen te stallen zorgt voor tevreden fietsers en een overzichtelijk en toegankelijk stationsgebied.