Raad Heemskerk stemt in met ontwikkeling Tolhek tot hoogwaardige sportlocatie

Foto: Pixabay

De Gemeenteraad van Heemskerk heeft afgelopen week ingestemd met de gebiedsvisie voor het Tolhek. De Raad wil deze locatie ontwikkelen tot een hoogwaardige sportpark in een parkachtige omgeving.

Onderdeel van de visie is de verplaatsing van enkele Heemskerkse sportverenigingen naar het Tolhek. De gemeente Heemskerk is in gesprek met sportvereniging ODIN’59. Conform de wens van de gemeenteraad gaat de gemeente nu ook andere Heemskerkse sportverenigingen uitnodigen voor een gesprek.

ODIN’59
In de gesprekken met ODIN’59 wordt er onder meer goed gekeken naar de wensen die ODIN’59 heeft op het gebied van de bereikbaarheid, de veiligheid op de route, de mogelijke accommodatie en de financiële gevolgen van een verplaatsing. Als er overeenstemming wordt bereikt dan stellen ODIN’59 en de gemeente gezamenlijk een projectplan op.

Ook met andere sportverenigingen wil de gemeente nu in gesprek om te komen tot gezamenlijk op te stellen projectplannen. Deze projectplannen worden eveneens aan de raad voorgelegd.