Nieuwe gemeentegids Heemskerk

Foto: Gemeente Heemskerk

Gisteren, dinsdag 13 december, is de nieuwe gemeentegids van Heemskerk uitgekomen. In de gids van 2016-2017 staat informatie over het gemeentebestuur, de gemeentelijke producten en diensten en tal van instellingen, organisaties en verenigingen.

Ook bevat de gids de calamiteitengids, een katern over buurtgericht werken en over Sociaal Heemskerk met informatie over de Sociale Teams en BUUV.

Huis-aan-huis
De gidsen worden deze week huis-aan-huis verspreid in Heemskerk. Wie geen gids heeft ontvangen (brievenbussen met een nee/nee-sticker worden overgeslagen), kan contact opnemen met uitgeverij FMR Producties. Dit kan bij voorkeur via de mail, [email protected] onder vermelding van postcode en huisnummer. Wie niet kan mailen kan bellen naar telefoon 0223 – 661 425. Ook kan men bellen met het Klantcontactcentrum van de gemeente Heemskerk 14 0251 of de gids afhalen bij de receptie in het gemeentehuis.

Digitaal en als e-book
Het is dit jaar de laatste keer dat de gemeentegids huis aan huis wordt verspreid in Heemskerk. Vanaf de editie van 2018 kan de gids nog wel worden afgehaald bij afhaalpunten in Heemskerk. Omdat de gids (en dat geldt ook al voor deze nieuwe editie van 2017) ook digitaal en als ebook wordt aangeboden verwacht de gemeente dat er minder behoefte zal zijn aan een papieren versie. Door te kiezen voor het afhalen van de gids kan de behoefte aan een papieren versie gelijk worden gemeten.

Digitaal goed voor milieu
Door te kiezen voor deze nieuwe vorm van verspreiding zullen er waarschijnlijk minder gidsen bij het oud papier terecht komen. En dat is beter voor ons milieu.gemeentegids