Gemeente Heemskerk legt huuropzegging ‘de Nozem & De Non’ voor aan rechter

Foto: Wim Meijer Fotografie

Omdat de gemeente Heemskerk en de horeca-exploitant niet tot een gezamenlijke oplossing kunnen komen voor het beƫindigen van de huurovereenkomst van het gebouw aan de A. Verherentstraat 1, legt de gemeente de ontstane situatie nu, conform de wet, voor aan de rechter.

De gemeente Heemskerk benadrukt daarbij dat het feit dat ze de huuropzegging voor gaat leggen aan de rechter geen afbreuk doet aan de waardering die de gemeente heeft voor de activiteiten die de exploitanten van de Nozem & De Non sinds 2007 hebben ontplooid in het betreffende pand.

Het college besloot in augustus 2016 om de huurovereenkomst met de horeca-exploitant van het gebouw aan de A. Verherentstraat 1 op te zeggen. Dit was een direct gevolg van de omvorming van de muziekschool in Cultuurcentrum Heemskerk (CCH) en de locatiekeuze voor het Maerten van Heemskerckplein.