Actieve voorjaarsvakantie: Sportinstuif, funvoleybal en smashbal voor jeugd in Heemskerk en Castricum

Foto: Sportservice Kennemerland

De jeugd in Heemskerk en Castricum hoeft zich gedurende de schoolvakantie niet te vervelen en zeker niet stil te zitten.

In de Voorjaarsvakantie organiseert Sportservice Kennemerland een megasportinstuif, freerun/smashbal clinic, kleuterinstuif en funvolleybal voor alle kinderen van 4 t/m 12 jaar die in gemeente Castricum of Heemskerk op de basisschool zitten.

Mega sportinstuif op dinsdag 21 februari om 10.00 uur
Kinderen uit groep 3 t/m 8 die op  de basisschool in gemeente Heemskerk of Castricum zitten kunnen deelnemen aan een grote sportinstuif in sportcentrum de Waterakkers. De kinderen krijgen een korfbaltraining, ter voorbereiding aan het toernooi op donderdag  23 februari, van korfbalvereniging HBC.

Verder wordt er gevoetbald en kun je klimmen, springen, en rennen op een levensgroot parcours. Er is ook ruimte voor kleine spelletjes zoals, jongleren, touwtje  springen en balanceren. De instuif begint om 10 uur en duurt tot 12 uur.

Kleuterinstuif op dinsdag 21 februari om 13.00 uur
Ook de kinderen uit groep 1 en 2 kunnen zich heerlijk uitleven. Van 13 uur tot 14 uu is er een sportinstuif voor deze doelgroep, eveneens in sporthal de Waterakkers. De kinderen kunnen klimmen, springen, rennen en doen spelletjes met de bal.

Locatie Sport- en Kleuterinstuif: Sportcentrum de Waterakkers, Kerkweg 217 Heemskerk

JOGG
Tijdens beide  instuiven wordt water drinken gepromoot vanuit JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht). De kinderen krijgen bekertjes water aangeboden en er loopt een levensgrote mascotte (‘Druppie’) rond.

Funvoleybal en smashbal
De gediplomeerde trainers van volleybalvereniging Croonenburg leren kinderen van 3 tot 6 jaar op een speelse manier bewegen, ‘funvolleybal’. Denk hierbij aan rennen, gooien, vangen, rollen en veel meer.
Bij de smashbalclinic leer je al snel hard smashen en meer volleybal specifieke bewegingen. Smashbal word gegeven aan kinderen uit  groep 3 t/m 8.

Beide activiteiten zijn in sporthal de Bloemen in Castricum, kijk op onze website voor de dag en tijd: www.croonenburg.nl/

Inschrijven sportinstuif
Om deel te nemen aan de sportinstuif moet je je aanmelden via de website: www.sportservicekennemerland.nl. Hier vind je tevens foto’s en informatie over diverse evenementen. Voor vragen kun je contact opnemen met Marjolein van Vugt via 0251-254740 of mailen naar [email protected]