Nestkastjes timmeren op Dierendorp

Foto: Pixababy

HEEMSKERK – Het voorjaar komt er weer aan. Veel vogels zijn al op zoek naar een geschikte plek om in het voorjaar hun nestje te bouwen. Nu is dus het moment om nestkastjes op te hangen. Kom woensdagmiddag 11 februari van 14.00 tot 15.30 naar kinderboerderij Dierendorp om een mooi nestkastje voor de vogels in jouw tuin te maken.

Tijdens deze woensdagmiddag kun je helemaal zelf je eigen nestkastje in elkaar timmeren. Wanneer je vervolgens zorgt dat hij bij jou thuis op een mooi plekje komt te hangen kun je dit voorjaar misschien wel een familie vogel in je tuin verwelkomen. Deze activiteit is geschikt voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Het is handig als je je eigen hamer meeneemt. Deelname aan deze activiteit is gratis.

NME centrum Dierendorp organiseert activiteiten op het gebied van natuur- en milieueducatie voor basisscholen en inwoners van Heemskerk en omgeving. Voor scholen zijn er leskisten te leen en worden er lesprogramma’s aangeboden. Ook zijn er geregeld tentoonstellingen te bezichtigen. Kijk voor meer informatie op website www.nmewijzer.nl of www.dierendorpheemskerk.nl. Dierendorp is gevestigd aan de Vrijburglaan 1 in Heemskerk.