Kap bomen bij kasteel Marquette uitstel of afstel?

Foto: Heemskerk Nieuws / Dennis Mantz

HEEMSKERK – Het laatste woord is er zeker nog niet over gezegd, maar de bomen aan de oprijlaan bij kasteel Marquette kunnen na het ‘stempel’ gezond, voorlopig opgelucht adem halen. Dit jaar worden de bomen niet gekapt.

Maar is de kap uitstel of afstel? Het lijkt erop dat natuurbeheerder PWN nog een slag (of een kap) om de arm houdt. In het NHD zijn namelijk termen als ‘vooralsnog gezond’ en ‘niet dit jaar’ te lezen. Actiegroep Behoud Bomen Oprijlaan Marquette is, zoals de naam al doet vermoeden, tegen de kap van de bomen.

Een breder onderzoek moet meer duidelijkheid gaan geven over de toekomst van de bomen. De driehoek gemeente Heemskerk, PWN en de actiegroep zullen dan ook na het onderzoek samen komen om over een oplossing te spreken.

Lees hier het volledige artikel bij het Noordhollands Dagblad.