Laag inkomen en hoge zorgkosten? De gemeente betaalt mee!

Foto: Pixabay

De gemeente Heemskerk betaalt € 20,- per maand mee aan de premie zorgverzekering voor inwoners van de gemeente met een laag inkomen en hoge zorgkosten.

Men kan kiezen uit twee collectieve zorgverzekeringen, die bestaan uit een basispakket en verschillende aanvullende verzekeringen.

De voordelen op een rij:

• De gemeente Heemskerk betaalt € 20,- per maand mee aan uw premie.
  • Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.
  • U krijgt ruime vergoedingen voor onder andere brillen/lenzen, fysiotherapie, tandartskosten en eigen bijdrage Wmo.
  • U bepaalt zelf welke zorgverzekeraar u kiest en welk pakket het best bij u past.
  • Het verplicht eigen risico is meeverzekerd.
  • Het maakt niet uit of u ziek of gezond bent. Zilveren Kruis en Zorg en Zekerheid accepteren iedereen met een laag inkomen, zonder medische keuring.

Betalingsachterstand
Als u een betalingsachterstand heeft opgelopen bij uw huidige zorgverzekeraar, kunt u niet deelnemen aan de collectieve zorgverzekering.

Men kan deelnemen als:

• men in Heemskerk woont en
  • een inkomen heeft tot 130% van de bijstandsnorm.

Aanmelden
Dat kan op www.gezondverzekerd.nl. Wilt u hulp bij het aanmelden via www.gezondverzekerd.nl omdat u in uw naaste omgeving geen hulp kunt krijgen bij de digitale aanvraag, dan kunt u bellen voor een afspraak bij de gemeente, telefoon 14 0251. Voor vragen over de verzekeringspakketten of hulp bij het maken van een keuze kan men contact opnemen met Zilveren Kruis: 071-7510033 of Zorg en Zekerheid: 071-5825550.

Men kan tot uiterlijk 31 december 2017 overstappen!