Gemeente sluit nieuwe huurovereenkomst met Stichting De Waterakkers

Foto: Google Maps

De gemeente Heemskerk en Stichting De Waterakkers hebben in goede onderlinge afstemming een nieuwe huurovereenkomst gesloten voor het zwem-, sport- en recreatiecentrum De Waterakkers.

De huidige huurovereenkomst loopt tot 31 december 2018. Daarna gaat de nieuwe huurovereenkomst voor 2019 in, met een verlengingsmogelijkheid voor 2020. Dit geeft samen met het raadsbesluit uit 2013 duidelijkheid aan de Heemskerkse gemeenschap.

Het besluit uit 2013 houdt in dat de sporthallen en het zwembad “de Waterakkers” in zijn huidige vorm in stand blijven tot en met 2023. De nieuwe huurovereenkomst heeft een korte looptijd en geeft de gemeente Heemskerk de flexibiliteit om zich te heroriënteren op het beheer van de gemeentelijke sportaccommodaties.

Huurovereenkomst met kortere looptijd
Nieuwe regels vanuit Europa dwingen de gemeente om huurcontracten met sportstichtingen onder de loep te nemen. Huurovereenkomsten worden niet meer automatisch verlengd en ook wordt de huurperiode die wordt afgesproken korter. Zo is de huidige huurovereenkomst met Stichting De Waterakkers niet meer stilzwijgend met vijf jaar verlengd, zoals voorheen het geval zou zijn geweest, maar opgezegd. De nieuwe huurovereenkomst kent een kortere looptijd.