Bij Heemskerkse handbalvereniging DSS gaat het dak er af!

HEEMSKERK – ‘Het dak eraf!’ Dat klinkt heel leuk, maar zó leuk is dat nu ook weer niet als het letterlijk bedoeld is. Bij DSS zal het huidige dak van het clubgebouw er namelijk écht af moeten. Het is zo lek als een mandje en is hard aan vervanging toe.

Hoe erg lek, dat is de laatste tijd wel gebleken. Er is de laatste maanden nogal wat regen gevallen, en de kantine verandert daardoor regelmatig spontaan in een doucheruimte met als gevolg de nodige waterschade.

De conclusie is duidelijk: het dak moet worden vervangen. De kosten daarvoor: ca. 40.000 EUR (waarbij verwijdering dak door een aantal fanatieke clubvrijwilligers wordt gedaan).

Een bedrag van 20.000 kan voldaan worden vanuit eigen liquide middelen. Middels crowdfunding met de hulp van Samenvoordebuurt wordt nu geprobeerd om de resterende 20.000 op te halen.

IJmond Nieuws ging langs bij DSS en maakte bijgaande reportage: