Heemskerk wil het zuidelijk deel Weg acker aanpassen

Foto: Google maps

De gemeente Heemskerk is van plan om in 2018 het zuidelijk gedeelte van de Weg acker, dat aansluit aan de rotonde Jan Ligthartstraat, aan te passen.

De aansluiting van het fietspad Groene acker met de Weg acker kan volgens de gemeente verkeersveiliger worden gemaakt. Ook is het de bedoeling om sluipverkeer door de woonwijk Waterakkers te minimaliseren.

Begin 2017 is de Breedslaglaan aangepast. De vrijliggende fietspaden zijn komen te vervallen en de aansluiting op de rotonde is anders vormgegeven. In 2018 is de andere kant (zuidzijde) van deze rotonde aan de beurt. De aansluiting bij de rotonde is na de aanpassing aan de noord- en de zuidkant hetzelfde.

Plateau
Fietsers gebruiken de routes over de Weg acker en over de Groene acker veel. Het is daarom belangrijk dat alleen autoverkeer dat echt in de Waterakkers moet zijn over deze weg rijdt. Ook wordt de nu nog lastige aansluiting van de Groene acker met de Weg achter een stuk verbeterd voor fietsers, door het aanleggen van een plateau.

Tekening van bestaande en nieuwe situatie (foto: Gemeente Heemskerk)

Mening inwoners
De gemeente wil graag weten wat inwoners van het plan vinden; zij kunnen zienswijzen indienen. Klik HIER voor meer informatie over het plan en het antwooordformuliers. Iedereen kan tot en met vrijdag 21 juli een reactie geven.